יום ראשון, 17 בפברואר 2013

להקת אריות עקומים ומתנה (Nono)

יואו, איזה מעצבן!
כתבתי את הפוסט והוא נמחק. איך אתם? רגישים לקללות? כי בא לי לחלק פה כמה...
#@$#@$#$#@!@#!

או. עכשיו יותר טוב (באמת?).
אפשר להתחיל לכתוב מחדש (ראו 2 שורות למעלה לקללות שוב. חיזרו שוב ושוב עד שתרגישו הקלה).

להקת אריות עקומים


רציתי לחלוק היום את שמיכת האריות העקומים - שמיכה לתינוק, ריבוע של כ-80 ס"מ.
את הבלוקים של האריות תכננתי בעצמי, וכתבתי הדרכה ליצירה שלהם - ניתן למצוא אותה כאן.

ועוד כמה תמונות -
אריה צהוב

אריה אדום

אריה ירוק



הצד האחורי - נקודות חומות על רקע תכלת, של מייקל מילר



מה הדברים החדשים שלמדתי בשמיכה הזו?
אה, קודם כל, תכננתי בלוק בעצמי. זה כיף, זה מספק וזה מומלץ!
מעבר לכך - 

Free Motion Quilting
אני רואה תמונות של שמיכות טלאים, עם התיפורים המהממים ואני נמסה.
החלטתי לנסות בעצמי. לא משהו מתוחכם מדי, דפוס פשוט שקל לעקוב אחריו. כמובן ששיקשקתי כשהתחלתי, עם ה-top המוכן שהייתי כל כך גאה בו ופחדתי שאחריב את הכל (עשיתי נסיונות על שאריות קודם, אבל החשש עדיין היה שם).
קיבלתי את האומץ מהווידאו הזה של Lella Boutique שנמצא בבלוג של Prudent Baby. השתמשתי באותה הדוגמא לתיפורים. היא גורמת לזה להיראות כל כך קל, שהייתי חייבת לנסות.
באתר הזה יש עוד מלא טיפים לתיפורים חופשיים (ובכלל תיפורים במכונה), הסברים איך להתחיל ולסיים תפר (חשוב!) ועוד הרבה הדרכות שלא הספקתי בכלל לבדוק. כדאי לעבור עליו לפני שמתחילים.
זאת התוצאה של המחקר - מאוד נהניתי! אני אמשיך להתנסות בתיפורים חופשיים, ובשאיפה גם להשתפר.

מבט מקרוב על התיפורים
נקודה חשוב לגבי תיפורים בכלל - הם מכריחים אותי להתמודד עם סוגיות מתח חוט, כי השתמשתי בצבע חוט אחר בסליל עליון ותחתון, ואם המתח לא תקין, רואים את החוט העליון בצד התחתון או להיפך (או שניהם), ואז חייבים להתמודד ולתקן את המתח, אחרת התיפורים יוצאים צבעוניים, ולא מבחירה.
אז קחו בחשבון כשמתפרים, שאולי תתקלו בבעיות כאלו שתצטרכו לפתור (יש הרבה הדרכות באינטרנט, למזלנו).

Binding -מהבד Sweet Tangerine Springs מהקולקציה Simply Color של V&Co (קולקציה מהממת, בעיני. תראו מה אפשר לעשות רק מהבד ה-Ombre שלהן).

השתמשתי בהדרכה של Crazy Mom Quilts לחישוב אורך כמה רצועות בד צריך לחתוך, באיזה רוחב, וכדי להזכר איך יוצרים את ה-binder (מי זוכר...?).

בניגוד אליה, אין לי לא זמן ולא סבלנות לתפור ביד את ה-binder לחלק האחורי של השמיכה (ולא משנה כמה היא קטנה). החלטתי לאמץ את הרעיון של The Sewing Chick: לחבר את ה-binder בחלק הקדמי כרגיל, במכונה. את החלק האחורי מחברים קצת יותר רחוק מקצה השמיכה (כלומר, ה-binder יהיה רחב יותר בחלק האחורי, אבל רק במעט), ואז ניתן להשתמש בחיבור של ה-binder ל-top כמדריך לתפירה, ולתפור כמה מילימטרים (או יותר, תלוי בכם) ממנו ו"לתפוס" מאחורי הסנדוויץ' של השמיכה את החלק האחורי של ה-binder (בטוח תתפסו אותו, כי הוא רחב יותר מה-binder בחלק הקדמי, לפיו אתם תופרים).
אהבתי את השיטה שלה. באמת תפס את ה-binder יופי בלי מאמץ.

למען האמת, התרחקתי מעט מדי מהתפר הקדמי (או שמתחתי את ה-binder יותר מדי מאחורה והוא היה רחב מדי) ולכן בחלק האחורי ה-binder לא תפוס ממש בקצה שלו. זה גרם לי לעבור ולחזק את הקצה שלו לשמיכה - ביד (מה?! לתפור ביד?! חשבנו שאין לך זמן!)
טוב, בנסיון הבא ילך יותר טוב :)



וזהו! עכשיו רק עוד כמה סלסלות וצ'ופרים לרך הנולד, וממשיכים לפרוייקט הבא.
אם מישהו בוחר להתנסות ולתפור שמיכות בסגנון, או בהתבסס על ההדרכה - אשמח לראות תמונות!
וכמובן - שאלות, תהיות, הערות, רעיונות ושיפורים - יתקבלו בברכה.

ולמי ששרד עד פה - הזדמן לידי עותק נוסף של הספר Simplify של Camille Roskelley (אפשר להעיף מבט בפנים דרך אמאזון), ואני אשמח לתת אותו למישהו מכם!
אם תשאירו פה הודעה תוכלו להשתתף בהגרלה שאערוך ביום חמישי, ה-21 לפברואר, ואשמח ליצור קשר עם הזוכה (אם תשאירו מייל, או דרך ליצור קשר) ולשלוח לה/לו את הספר בדואר (אפשר גם איסוף עצמי - אני גרה בתל אביב).
למען הסר ספק - רק מי שגר בארץ יכול להשתתף (בכל זאת, צריך לשלוח את הספר), התנצלותי הכנה בפני כל מי שלא...
וכן! גם אם תהיה רק הודעה אחת, זה מצויין - העיקר שיהיה זוכה!


שיהיה שבוע נפלא!

** עדכון - תודה לכל מי שהגיבה והשתתפה, לא עניתי לתגובות כדי שיהיה קל להגריל מספר תגובה זוכה.
אז עכשיו אני עונה באופן מרוכז - לכל מי שקראה והגיבה: תודה!! אתן עושות את הכתיבה לכיף גדול.

Nono

8 תגובות:

  1. השמיכה משגעת! ברכותיי (-: ובאמת יש תענוג גדול בלתכנן לבד את הבלוק.. אגב אם תרצי לנסות פעם - אני מאוד אוהבת לעבוד בטכניקה של ה'וונקי בלוק קבין' הזו (אבל קצת יותר מתפרעת ומהתחלה מיישרת-מעקמת), ההבדל העיקרי שנדמה לי ששונה הוא שאני תופרת את המסגרת לכיוון אחד - נניח עם כיוון השעון (בניגוד למה שאני חושבת שאת עשית - קודם תפרת צדדים ואז למעלה ולמטה? אולי אני טועה), זה נותן תחושה יותר חזקה של עבודה עם המסגרת. הצבעוניות נהדרת והשימוש באריות מתוק-מתוק לטעמי!
    בעיקר פורמת.

    השבמחק
  2. שמיכה מקסימה, אהבתי.

    ביף לראות!

    אריאלה

    השבמחק
  3. מהמם! מהמם! מהמם!!! עשית לי חשק להוציא את המכונה שלי מהבוידעם ולחזור לתפור.
    איריס

    השבמחק
  4. השמיכה מעוררת קנאה! במיוחד התיפורים שנראים לגמרי לגמרי מיקצועיים. שאפו.

    השבמחק
  5. שמיכה יפיפיה, והתיפורים - סוף.

    השבמחק
  6. נעמי שמיכה מקסימה כמו כל העבודות שלך, מחכה כבר להתחיל פרוייקטים מסוג זה, בנתיים תפרתי עוד גירפה :-)
    איריס קרן

    השבמחק
  7. מקסימה ומקצועית!!
    אין ספק שאני אתחיל לנסות לתרגל את עניין התיפורים הזה ושאני אאמץ את הבלוג הזה!
    אין עליך

    השבמחק
  8. מקסימה ומקצועית!!
    אין ספק שאני אתחיל לנסות לתרגל את עניין התיפורים הזה ושאני אאמץ את הבלוג הזה!
    אין עליך

    השבמחק