יום חמישי, 15 בנובמבר 2012

סוף סוף!! Mimi מקבלת את המתנות (Nono)

סוף סוף אני יכולה לשבור שתיקה.
Mimi ילדה בשעה טובה, ואנחנו פה מאחלות לה ולעולל רק בריאות אושר, ושמחה. ברור שיהיה גם לא קל, אבל Mimi - אנחנו פה בשבילך!!! מזל טוב!!!

בניתי ל-Mimi מתנת לידה שלקח לי הרבה זמן לעבוד עליה.




נתחיל מהסטנדרט (עד שימאס לי): משטח החתלה נייד מבד מנויילן, כמו שתפרתי כבר בעבר.
הפעם התפירה של ה-Binder היא כולה במכונה. החלטתי שאני מצמצמת את התפירות ביד, זה לוקח לי יותר מדי זמן.
הבדים מקולקציית So Sophie של Riley Blake בגוון כחול (כן, זה בן :) )


בנוסף, כל יולדת צריכה סלסלאות בד.
הפעם התנסיתי בסלסלאות טלאים, על פי ההדרכה של Pink Penguin.
בסוף ההדרכה היא רשמה גם מידות לגודל סלסילה נוסף, גדול יותר (המקוריות קטנות מדי, לטעמי).
שימו לב, הגודל של הבד הפנימי קצת קטן מדי, לדעתי, צריך להוסיף אינץ' לאורך ולגובה שלו כדי שישב יפה בתוך הסלסלה ולא  יעוות אותה. בנוסף, הידיות ארוכות מדי. אפשר לקצר אותן באינץ', אפילו שניים.

ההדרכה שלה מאוד ברורה, הדבר היחיד שהחלטתי לשנות הוא לבטל את הצורך בתפירה ביד: כדי להפוך את הסלסילה היא משאירה פתח בבד הפנימי של הסלסילה, ואחר כך תופרת אותו ביד.
אני תפרתי את הבד הפנימי לגמרי, ואחר כך, בזמן החיבור (במכונה) של הבד הפנימי לבד החיצוני של הסלסילה השארתי פתח כדי להפוך. מה שנחמד בדרך שלי (לא אני המצאתי, מן הסתם) היא שבמילא אחר כך תופרים את קצה הסלסילה ב-top stitch, אז התפר הזה סוגר את הפתח ששימש להפיכה, ואין שום תפירה ביד. מומלץ.

השתמשתי בבד פיקה בצבע קרם (קניתי בפיסות, אם אני זוכרת נכון), שאריות בדים שקניתי בנחלת בניימין (מתה על שאריות!!!), ולבד למילוי, בשביל הקשיחות.


וגולת הכותרת - השמיכה לבן של Mimi.
מי שעוקבת אחרי הבלוג, או מבקרת בפורום אמנות הטקסטיל והליבוד בתפוז, אולי נתקלה בהתנסות הראשונה שלי עם אפליקציות . זה נגמר לא משהו, ורציתי חוויה מתקנת. האמת שדי חששתי.

בפעם הראשונה מאז התחלתי לתפור שילמתי על גזרה (Mimi השקעתי בך!). 7$ שווים ביותר, אם אתם שואלים אותי.
מהחנות של Sew Much Ado - הגזרה נקראת Cirque d'Elephant (לא לדאוג, ההוראות באנגלית, רק השם פלצני D: ).

הפילים הם אפליקציות, והחלטתי ליישם כמה מהעצות המצויינות שנתנו לי הבנות בפורום בנוגע לטיפול באפליקציות:
  • רגל אפליקציה - קניתי ב-10 ש"ח.
  • שימוש בפילזלין דו צדדי - בדיוק בדיוק לפי ההוראות, גיהוץ למוות של פינות האפליקציה, ששום דבר לא ישתחרר.
  • תפירה על חתיכות בד קטנות (לפני שמחברים הכל לשמיכה גדולה)- שיפור אדיר בנוחות.
  • הרבה סבלנות - הבד באמת זז לאט כשתופרים בתפר סאטן (זיג זג עם אורך תפר כמעט 0), אבל הוא זז. רק צריך סבלנות. להקיף כל פיל לקח לי 20 דקות בערך, אבל היה שווה את זה.
  • טיפים נוספים שמצאתי באינטרנט ציינתי כבר בפוסט הקודם על אפליקציות, אתן מוזמנות.
היו לי עשר דקות התלבטות אם אני מנסה שוב ליצור אפקט תפר סאטן בצבע שונה מצבע האפליקציה, והייתי גיבורה (או מטומטמת, מה ההבדל?) והלכתי על זה.

הבדים הם Apple Of My Eye  של Riley Blake. כן, נמאס לי ממנו, לא קונה בדים שלו בזמן הקרוב. למרות ש... ראיתם את הקולקציה החדשה שלו? Flutter? הכתום והכחול מהממים בעיניי... יהיה קשה לעמוד במילה שלי פה. אבל די, חייבת להחליף סגנון קצת.
התיפורים הם מסגרת בלבן לכל ריבוע (כמעט לא רואים אותם) והבד האחורי הוא מינקי באפור בהיר מדנדו בנחלה.

את ה-binder הכנתי מאחד הבדים של הפילים, ותפרתי אותו במכונה בלבד (לא תופרת ביד, כבר אמרתי?).
אני מאוד מאוד מאוד מבסוטה, ומאוד מאוד מתרגשת להביא ל-Mimi את המתנה שלה.

השמיכה פרושה. לא הצלחתי ממש לתלות אותה ישר, סמכו עלי שזאת התמונה שעקומה ולא השמיכה במקור

 שתי תמונות בשביל המינקי
פילפילון א

פילפילון ב

פילפילון ג

פילפילון ד

מבט מקרוב על הפרטים הקטנים, החל מצד ימין למעלה ועם כיוון השעון: תיפורים מסביב לבלוק, פינה של השמיכה, התפר על הביינדר (האדום התחתון) והתפר הסאטן על אחת האפליקציות
Mimi, אני לא מאמינה שאת אמא! מצד שני לא ממש ירד לי האסימון שאני בעצמי אמא, אז זה בסדר :)
שיהיה המון בהצלחה.

Nono


6 תגובות:

  1. איזו השקעה ויופי של השמיכה ושאר הפריטים, שילוב הבדים מקסים- מזל טוב וללא ספק מובטחת הנאה בשימוש הפריטים שהכנת.הבחירה והעמדת הפילים מהממת בעייניי. עדנה

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה, עדנה!
      שמחה מאוד שהגבת, כיף לראות שבאמת באים לבקר :)

      מחק
  2. איזו שמיכה צבעונית.
    רעיון הפילים - מקסים.

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה.
      אני לא יכולה לקחת קרדיט על הרעיון עצמו, סה"כ שילמתי עליו :)

      מחק
  3. פשוט מקסים, כל הכבוד, אני אוהבת לקרוא את חוויות ההתנסויות שלך בתפירה... מזדהה :). כיף לקבל כזו מתנה.

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה!
      אני מנסה שיהיה איזה ערך לפוסטים (הדרכות, טיפים, משהו...), לא תמיד זה הולך, אבל מנסה D:
      תודה על התגובה! זה נחמד כשמגיבים.

      מחק